LM - Gamla blogg

after snow, comes more snow

Publicerad 2015-02-03 23:18:00 i Thoughts,

japp om man lever i Uppsala i alla fall, det har snöat konstant sen i fredags tror jag.. jag gillar vintern, men snön kan hålla sig uppåt. Alltså INTE i Uppsala, utan i fjällen, dalarna hos dalmasarna, men inte här. Har haft problem med bussarna dessa två dagar och jag är rätt less på det. Det blir vinter varje år, att människor inte kan lära sig. Mensvärk för första gången på 2 år på det med, check. Hade glömt hur ont det gör, älskade P-stav, sluta svika mig. Annars har dagen varit rätt seg, hade matte på morgonen, ganska roligt faktiskt sedan var våran svenska lärare hemma med vårt av sjukt barn, så fick inte så mycket svenska gjord. Det blev mera att skriva en planering över alla arbeten jag ska dränka mig själv i under lovet och uppdatera osv osv.. Sista året.. det är fyra månader och 2 dagar kvar tills jag tar studenten, dagen jag fortfarande fruktar men samtidigt längtar efter.

 

Lästen en väldigt bra text hos Sophie, länkar den här. Som handlar om: Tankar om livet, studenten, högskolan och jobb. Hon beskriver allt väldigt bra och jag känner igen mig i texten. För jag sitter i samma "träsk", jag visste vad jag ville med livet sen kraschade allt, då jag insåg att jag inte har A i allt och kommer inte in där jag vill i höst. Kraschade ganska hårt i många veckor som blev månader, tills jag såg ljuset i tunneln, hittade ett annat program som jag redan har betygen för, så behöver bara hålla uppe mina betyg/få bättre i dem ämnena jag läser nu och få E på gymnasiearbetet så har jag en framtid igen. Dock vet jag inte om jag kommer hoppa på det eller om jag kommer fortsätta söka jobb. Har sökt 5 jobb totalt, det är kanske 2 som egentligen intresserar mig, men jag behöver ett jobb och är villig att skura toaletter om det är så. Har nått den nivån att jag inte riktigt kan vara petig, det är bara att ta "skitjobben" och jobba sig uppåt helt enkelt.

 

Drömmen just nu skulle vara att vinna massa pengar så jag slapp tänka på det, bli kändis och tjäna pengar på det eller att alla människor som söker min linje failar så jag kommer in (oh, wow, det där var hemsk..) men sånt är livet, en ständig kamp för någon som är på språng och inte saktar upp. Annars rullar livet på som vanligt, kämpar mig igenom de svåra stunder och försöker se livet positivt. Detta var en lång text och jag vill ge en applåd till dem som faktiskt har läst hela, ha en fortsatt trevlig kväll/natt -♥

 

känner att Avicii kan det här med att sätta ord på melodier, ♚

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn Mattsson

17 | Uppsala | Sweden

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela