LM - Gamla blogg

Vart ska man börja?

Publicerad 2015-06-06 20:26:58 i Thoughts,

Har försökt att skriva detta inlägg i över en timme. Jag vet verkligen inte vart jag ska börja. Gårdagen var helt underbar, det var en bästa dagen i mitt liv än så länge. Dagen började hemma, med att bli sminkad 07.30 av bea min systers bästa vän. Sedan bar det av till botaniska för asti & jordgubbs frukost. Det var så mysigt denna morgon, alla var glada solen sken och jag fick min första student present: Ice shots. Alltså et sätt där man kan göra shots glas av vatten. Gav samma sätt till min pojkvän när han fyllde 18, förra året. Sen vart det fotografier av dess like, usch. Försöker att inte börja gråta nu.. Alltså, min klass vi har varit på speciella. Första året var vi redan som en familj, kanske inte den mest sammansvättsade familjen du kan tänka dig, men vi byggde en grund tillsammans, 2:an var hela "bonding" grejen, när vi i klassen skapade en film tillsammans. Den långfilm på 40 min (som förövrigt ligger på någon hårddisk i mitt rum). Sen kom 3:an, ingen var obekväm med någon, allt var frid och fröjd och det visade sig igår efter allt flak åkande, vi är en enda stor j-vla estetklass, alla är så olika, men endå så lika. Usch, jag kommer sakna dem som bara den nu i höst. Kan vi inte ställa tillbaka klockan och göra om alla dessa tre år igen ?
 
 
Dagen fortsatte i alla fall med lunch och allt vad som hörde till den. Lunchen var asgod, dock även här var portionerna till en pyggme. Blev inte speciellt mätt, då jag kände att jag hade kunnat äta minst 1 tallrik till. Efterrätten var skratt retande. Jag fick skurna jordgubbar i samma bägare som de andra fick sin efterrätt. SÅ JÄKLA DÅLIG STIL. är fortfarande arg pga det. Sen var det betygs utdelning och peppande av att vi snart skulle springa ut. Sen 13.37 sprang vi ut och sjöng student sången [Kommer ALDRIG glöma den sången.. Eller Dajm]. Kramades med min släkt + pojkvännens gulliga släkt som grattade mig, fick alla jobbiga nallar och skrimskrams som hör till, men grädden på moset var nog endå Alva, hon dök upp på min student och det gjorde mig så jäkla glad ♥ Hon är allt bra den bruden, även om jag inte alltid förstår mig på henne. Sedan blev det flak åkande och FYFAN vad det var kul om du är en 1:a eller 2:a som ska åka nästa år, SE TILL ALLA SKAFFA FLAK FÖR DET VAR BANNE MIG DET BÄSTA MED HELA DAGEN!
 
 
På kvällen drog jag och min konfirmations vän Paulina och min pojkvän, Magnus och Alva + 2 killa som gått på ITG till Williams, vi satt där ifrån 21 - 01 och jag hade inte kunnat haft en bättre kväll. Folk kom dit och folk försvann där ifrån. Träffade på klasskamrater och gamla vänner, hade så jäkla kul under kvällen. Drack mera än vad jag kanske borde, men man tar bara studeten en gång i livet. Sedan så vart det donken och träffade min naturkunskaps lärare när jag skulle hem med natt bussen, studenten kan sumeras med ett ord: Oförglömlig, detta var något av det bästa jag gjord och ITG är i slutändan de bästa valet av gymnasium jag hade kunnat göra. Hoppas du som jag att du trivdes med ditt val av skola, för det gjorde jag i slutändan. Trotts de dåliga sidorna som varje skola har, så var det endå 3 underbara år jag inte hade velat byta emot något. Ha en underbar fortsatt trevlig lördags kväll. Imorgon börjar allvaret, jag börjar att jobba. Ha det bra nu, ♠

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn Mattsson

17 | Uppsala | Sweden

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela