LM - Gamla blogg

Cheerdance

Publicerad 2015-06-07 08:15:00 i Cheerdance,

Jag fick förfrågan om att förklara mera om cheerdans(cheerdance eng.) och ja, även här är det svårt att veta vart ska man börja? Det är en dans som utvecklades genom cheerleadingen. Jag gjorde ju ett arbete om Cheerdance, att det är mera än bara våra pom poms och leenden. Den boken är just nu under NY konstruktion eftersom jag vill proppa den med mera saker och mera fakta än vad som finns i den nu. Men jag kan lägga in lite av sidorna jag använde mig av här i inlägget som en förklaring om vad cheerdans är. Detta är bara några få sidor ur boken jag hade som gymnasiearbete som existerar. Ni kan klicka på miniatyrerna under de stora bilderna för att kunna lättare läsa vad som står i bilderna. Annars om ni undrar något, skriv en kommentar så gör jag ett sammanfattande inlägg med alla frågorna om cheerdans. Det kan vara vad som helst ex: Vad är ett Kryss hopp, vilken nivå tävlade du på eller hur tränar jag bäst upp mina piruetter ? Du frågar, jag ger dig ett svar (med hjälp av min tränare om det är teknik frågor som jag själv inte kan svara på)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn Mattsson

17 | Uppsala | Sweden

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela