LM - Gamla blogg

A Thousand Years

Publicerad 2014-01-30 23:24:00 i Thoughts,

 
 
Alla förhållande en oväntad vändning. Ibland skiner solen och allt är frid och fröjd, andra sekunden spö regnar det med risk för blixtar. Det sista har stämt in på mig och joakim nu i två veckors tid. Vi har små tjafsat/bråkat till och från lite hela tiden. Dock har vi aldrig tagit i och börjat skrika på varandra. Vi tycker olika och vi har varit tillsammans nu i lite mer än ett år.
 
Vi ses konstant i skolan då vi går i samma klass, vilket har funkat bra. Självklart, är inte alla dagar i vilket förhållande som helst, vänner, familj eller kärleks en dans på rosor. Det ligger mycket bakom att det ska fungera. Joakim är min bästavän, det blir lite så när man är tillsammans. Vi tycker inte lika om allt, vi har separata intressen. När det kommer till spel så är det bara LOL som vi har gemensamt, för sen sitter jag som ett frågetecken. Han är min klippa i stormen, men även blixten som bränner mig.
 
Jag älskar honom och vet att allt bara kanske är den tonårskärlek, som håller i några år och sen tar det slut. Men då får det vara det. Jag har redan blivit så djupt sårad en gång, om det händer en gång till så gör det de. Då var joakim och jag aldrig menade för varandra, eller så är vi det och håller ihop endå. Som Annas föräldrar eller mina föräldrars vänner Lena och Lasse, jag vet vad statestiken säger, men sen finns det ju: Lögn, förbannad lögn och stattestik.
 
Vad ville jag nå ut med detta inlägg? Jo, att jag har haft det jobbigt och hållit huvudet högt även om det många gånger har känts som om det har varit påväg att spricka. Vi har klarat det som har kommit ivägen för oss.
Jag tror på oss, även om ingen annan gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linn Mattsson

17 | Uppsala | Sweden

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela